6 Mart 2017 Pazartesi

Ersağ Üye ol

ersağ üye olLa Liga'nın 26. haftasında Barcelona, sahasında Celta de Vigo'yu 5-0 yenerek liderliğini korurken mücadelede Neymar Ersağ golle büyük alkış aldı.Nou Camp Stadı'nda oynanan maçta baştan sonra rakibine karşı sahada üstünlük kuran Barcelona, rahat bir galibiyet aldı. Barcelona'nın gollerini Lionel Messi (Dk. 24 ve Dk. 63), Neymar (Dk. 40), Ivan Rakitic (Dk. 57) ve Samuel Umtiti (Dk. 60) attı.Neymar tekniğini konuşturdu5-0 sona eren mücadelede en dikkat çeken golü Neymar kaydetti. Karşılaşmanın 40. dakikasında tekniğini konuşturan Brezilyalı yıldız ceza sahası içerisinde topla buluştu ve kalecinin üzerinden şık bir aşırtma vuruşu yaparak topu filelerle buluşturdu.

ERSAĞ ÜYE OL


Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Almanya'da arkadaşlarımızı konuşturmuyorlar. Ey Almanya, sizin demokrasiyle yakından uzaktan alakanız yok.Sizin şu ersağ üye ol uygulamalarınız geçmişteki Nazi uygulamalarından farklı değil." ifadelerini kullandı.

HAYAT Ev işPaylaşBiraz Daha Doğal Temizlik Ürünlerine Geçiş01 Kasım 2014 Eskilerin bir kaidesi varmış. 'Bir şey tamamen elde edilemese de, tamamen terk edilmez' diye. Mükemmeliyetçilikle savaşmak için her zaman zihnimin bir köşesinde duran çok kullandığım bir kaidedir bu. Mesela dinlemeyi çok istediğim bir seminere ya da konuşmaya ne yaptıysam yine de geç mi kalıyorum.. 'Uf yarısını kaçırıyorum, doğru düzgün dinleyemeyince ne kıymeti var gitmesem mi' demek yerine 'Olsun, tamamını dinleyemesem de dinlediğim kısımdan çok şey öğrenebilirim' diyerek gidiyorum ve moral buluyorum. Hepsini elde edemedim diye tümünden vazgeçmiyorum yani. Hani şu kullandığımız temizlik ürünleri ve bazı eşyalar, doğal olsun mu, olmasın mı karmaşası var ya, ona da aynı mantıkla yaklaşıyorum. Tamam zora gelemediğim için tamamen doğal olmam imkansız. Ama tam yapamıyorum diye doğallık kaygısını tamamen bırakmam gerekmiyor diyorum. Doğallık da neymiş, ben temizliğe ve çabucak işimin bitmesine bakarım düşüncesinde kadınlar olduğu gibi, doğal olabilmek çetin mi çetin zahmetlere katlananlar da var. O iki sınıftan da değilim. Söz konusu gıdalar olunca işimi zorlaştırsa bile doğallıktan, organiklikten yanayım, o ayrı. Çünkü neticede direk vücüduna giriyor, yiyorsun kanına karışıyor. 

ERSAĞ


Ama temizlik malzemeleri ve başka eşyaların seçimine gelince birdenbire radikal değişiklikler yapamıyorum. Mesela hazır bezler varken bebek için kumaş bez kullanmak, onların kakasını akıtmak, makinada yıkamak filan asla ve asla göze alabileceğim türden şeyler değil. 'Tamamen doğal olamasam da olabildiğim kadar olurum' yaklaşımı yardımıyla, yıllar içinde yavaş yavaş değişti bazı temizlik alışkanlıklarım ve kullandığım ürünler. Öyle birden bire, devrim şeklinde değil. Önce Ersağ'ın kozmetik ürünleriyle başladım. (Aşağıda belirttiğim gibi kozmetik ürünlerinden hiç memnun kalmadım.)El yapımı olmasa da, tamamen doğal olmasa da, insan vücuduna zararlı olduğu kanıtlanmış kimyasallar kullanılmayarak üretiliyor. Sonra yine aynı markanın bulaşık makinası tozunu kullandım, temiz bardakların üstündeki beyaz lekeleri görünce üzülerek jel deterjana geri döndüm. Elde yıkama deterjanına ise yine Ersağla devam ettim. Çocukların burun ve boğaz enfeksiyonlarının, bulaşıkların üzerinde kalan deterjan kalıntıları yüzünden olduğunu her geçen gün başka bir yerde duyuyor, okuyordum. Vicdan azabım beni rahat bırakmadı. Sağlığımız mı, bardakların tabakların parıl parıl parlaması mı soruları arasında gidip geldim. 


 
Yine Ersağ'ın bulaşık matik ürününe geri döndüm. Biraz daha geliştirmişlerdi. Parlatıcısıyla birlikte kullanınca da sonuç gayet güzeldi. Çamaşır deterjanımı değiştirmem biraz daha farklı oldu. Daha önce kullandığım bir doğal ürün çamaşırlarımı çok lekeli bıraktığı için önyargım vardı. Fakat piyasadaki neredeyse tüm deterjanları boykot etmek gerekiyorsa, dandik olanlar da çok kötü sonuç veriyorsa ben de sabun tozu kullanırım, ama sabun tozu da o kadar güzel temizlemiyor, neden Ersağ'ın çamaşır deterjanını bir kez olsun denemiyorum diyerek başladım. Gayet memnunum şu an. İnsan vücudunun enerjisini kurutan, hasta eden fosfat denen maddeden böylece kurtulmuş olduk. Artık ne bulaşıklarımızda, ne çamaşırlarımızda fosfat kalıntısı yok. Sıvı el sabunlarının sakıncalarını eskiden beri duyarım, ama çocuklar seviyor diye onu da yine Ersağ'dan alıyorum. Daha da safını arayanlar için Yeşil Köpük markasının ürünleri var, ama biraz daha pahalıya geliyor. Çamaşır suyu ve amonyaklı temizleyeyiciyi ise artık oldukça az kullanmakla beraber tamamen bırakamadım. Banyoyu şöyle bir üstten temizleyeceksem yine Ersağ'ın Banyo WC temizleyicisini kullanıyorum ama biraz daha derin temizlik gerekiyorsa, çamaşır suyu kullanmadan edemiyorum. İnşallah onu da bırakacağım günler gelir. Unutmadan söyleyelim, Ersağ'a üye olarak ürünleri alırsanız daha ucuza geliyor. Üyelik için Ersağ üyesi olan başka bir tanıdığınızın üye numarasını kullanmanız gerekiyor. Ersağ'ın kozmetik ürünlerini ise sürekli kullanamadım. Kokularıyla ve kullanım şekilleriyle bildiğimiz kozmetik ürünlerini andırıyorlar ve bu durum şevkimi çok fazla kırıyor. 

Çünkü ben eskiden beri normal Arko kremi bile elime süremeyen, kozmetik kokusundan tiksinen bir insanım. Ve bir süre devamlı kullanmama rağmen bir fayda görmedim, mesela akne losyonu akneleri azaltmadı. Onun yerine Sade Pazar'da gördüğüm aromatik yağlar ve bitki sularını denemeye başladım. Bir kere kokular çok doğal, çok yoğun. Krem kokusu yerine bitkinin kokusu bana iyi geliyor. Ve etkisi çok uzun sürüyor, banyo sonrası kullanım yeterli olabiliyor. '2 gündür kremi sürmeyi yine unuttum, düzenli kullanmayınca işe yaramıyor ki' kaygısını yaşamıyorsunuz. Şişelerin bir çoğu küçük olduğundan pahalıya gelebiliyor, 30 ml.lik olanlardan ihtiyacımıza ve cebimize görebirşeyler seçiyorum. Diş macunu olarak Naturalive'in macununu kullanıyoruz. Çünkü çok yakınımızdaki bir dükkanda rahatça bulabiliyoruz. Naturalive'in de değişik temizlik ürünleri, çamaşır ve bulaşık deterjanı seçenekleri var. Hatta sıvı çamaşır deterjanı bile var. Günün birinde belki denerim ama şu an herşeyi oturtmadan yeni şeyler denemek istemiyorum. İşte böyle, bir yerlerden başlayıp, 'olduğu kadar' derken yavaş yavaş değişti pek çok şey. Bir tek şampuandan geçemedim. Ersağ'ın şampuanlarını denemedim çünkü bebek şampuanı bile kızıma alerji yapmıştı. Zamanında zeytinyağlı sabun kullanıp saçı nasıl hatır hatır yaptığını da deneyimlemişliğim var. Sirke yumuşatıyor ama sirke kokan bir kadın olmak hiç hoş değil. Gün gelir belki şampuanı da bırakırız ya da bırakmayız, bir tek o bari oluversin deriz bilemiyorum. Şimdilik değiştirebildiklerimin mutluluğu bana yetiyor. Sağlığa zararlı bulaşık ve çamaşır deterjanlarına alternatif bulabildiğim için, bir tıkla doğal bakım ürünleri sipariş edebildiğim için şükrediyorum.